PRECIOS DINÁMICOS EN EL SECTOR DE LOS ESTACIONAMIENTOS
Hoy lanzamos nuestro nuevo sistema de precios dinámicos en tiempo real, desarrollado internamente con tecnologías de Big Data e Inteligencia Artificial.
Gracias a este sistema de precios dinámicos, ampliamente extendido en industrias hoteleras o aerolíneas, el cliente se beneficia de descuentos especiales por debajo de la tarifa oficial, pero en este caso, en la industria de los aparcamientos.
Con esta acción, centrada en nuestros clientes, les ofrecemos el mejor precio posible en cada momento, llegando hasta un 50% de descuento.
En la versión lanzada en el día de hoy, estamos entregando horas gratis, aunque en posteriores versiones de los algoritmos, los descuentos serán aplicados también en formatos de porcentaje o importe.
Los desarrollos que hemos realizado desde Parkia para esta nueva política dinámica de precios, relacionan las metodologías de modelización tradicional y las nuevas tecnologías de Machine (Deep) Learning en la tarea de reproducir sus curvas de demanda y ocupación.
Estas palancas que ayudan a la compañía a mejorar el conocimiento del comportamiento esperado de sus clientes, lo que nos permite ofrecer promociones adaptadas a sus costumbres y de mayor utilidad para ellos.

Por el momento, el sistema de precios dinámicos está disponible en 25 aparcamientos en toda España y se prevé que, a finales del mes de septiembre, esté disponible en 55.
Con ello estamos ofreciendo este nuevo sistema promocional, en más de la mitad de los 71 aparcamientos, todo un hito para el sector.
Este proyecto de descuentos personalizados se activa en el servicio añadido que los usuarios van a tener por ser usuarios de la app eParkia.
¿COMO FUNCIONA?
Cuando el cliente acceda al parking y tenga la app (eParkia) descargada y activada, le mostrará un mensaje push en la pantalla de su dispositivo móvil, que le informará del descuento que va a obtener en esa estancia.
Tras su estacionamiento (que se realizará sin tickets), el usuario recibe cómodamente los detalles de su factura con el descuento obtenido en su cuenta de email.
Para más información y descarga de la app eParkia: https://parkia.es/eparkia/

Pie de foto: email que recibe el usuario tras su estancia en Parkia con el descuento aplicado
NOTA DE PRENSA en INGLÉS
PARKIA LAUNCHES THE FIRST DYNAMIC PRICING SYSTEM IN THE MARKET IN SPAIN
- The parking company Parkia innovates again with a dynamic pricing system unique in the industry.
- These are discounts on stays of its customers of up to 50% discount.
- Based on real-time occupations, customer usages and expected demand, it grants personalized automatic discounts, exclusively to users of its new eParkia app.
Madrid, September 13, 2022 – The parking company Parkia has announced today, the launch of its new system of dynamic prices in real time, developed internally with Big Data and Artificial Intelligence technologies. Thanks to this dynamic pricing system, widely spread in hotel or airline industries, the customer benefits from special discounts below the official rate, but in this case, in the parking industry.
The company ensures to always offer its customers the best possible price, reaching up to 50% discount.
In the version released today, the company is delivering free hours, although it has reported that, in subsequent versions of its algorithms, discounts will also be applied in percentage or amount formats.
The developments made by Parkia for this new dynamic pricing policy relate traditional modelling methodologies and new Machine (Deep) Learning technologies in the task of reproducing their demand and occupancy curves. These levers help the company to improve the knowledge of the expected behavior of its customers, which allows it to offer promotions adapted to their customs and greater satisfaction.
At the moment, the dynamic pricing system is available in 25 car parks throughout Spain and is expected to be available in 55 by the end of September. With this Parkia would be offering its new promotional system in more than half of its 71 car parks, a milestone.
This project of personalized discounts is activated in the added service that users will have for being users of the eParkia app.
When the customer accesses the car park and has the app downloaded and activated, it will show a push message on the screen of his mobile device, which will inform him of the discount he will get in that stay. After parking (which will be done without tickets), the user comfortably receives the details of his invoice with the discount obtained in his email account.
For more information and download the eParkia app: https://parkia.es/eparkia/
About Parkia
Parkia is the leading operator of public car parks in Spain, with the third largest portfolio of this type of asset. The company, owned by the First Sentier Investors fund, manages concessions in ownership and long-term concessions mainly with municipalities, through contracts with an average life of more than 39 years.
With a portfolio of 71 car parks in Spain and Andorra, Parkia’s car parks are located in the centre of the main cities of Spain and have an installed capacity of more than 38,000 spaces with 24-hour activity.